Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2009

Πρόταση για δίκτυο ποδηλατόδρομων στο Περιστέρι

Κώστας Καράμπελας
Οικονομολόγος
Δημοτικός Σύμβουλος Περιστερίου



Σε πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την ευκαιρία της παγκόσμιας ημέρας χωρίς αυτοκίνητο, έθεσα για άλλη μια φορά το θέμα της δημιουργίας δικτύου ποδηλατοδρόμων στο Περιστέρι, τη λειτουργία πάρκινγκ ποδηλάτων στο σταθμό του μετρό και την αγορά 1000 ποδηλάτων από το Δήμο για να δοθούν στους δημότες που θα κυκλοφορούν με ποδήλατο.
Η διοίκηση του Δήμου δεν απάντησε, αφού τέτοια θέματα είναι έξω από τη λογική της και οι λέξεις προγραμματισμός και όραμα για το μέλλον της πόλης της είναι άγνωστες. Εδώ σε λίγους μήνες θα έχουμε δύο νέους σταθμούς μετρό στο Περιστέρι και δεν έχει κάνει το παραμικρό για δημιουργία πάρκινγκ η να κάνει μελέτη για προσαρμογή των λεωφορειακών γραμμών στις νέες συνθήκες, θα ασχοληθεί με άγνωστα θέματα;

Το ποδήλατο σαν μέσο μεταφοράς

Είναι αλήθεια ότι η Ελλάδα είναι από της λίγες χώρες της Ευρώπης αλλά και παγκόσμια που το ποδήλατο δεν είναι διαδεδομένο μέσο μεταφοράς. Ενώ παλαιότερα ήταν μέσο μεταφοράς, λόγω της έλλειψης άλλων μέσων. Στις αναπτυγμένες χώρες της Ευρώπης ,το ποδήλατο αποτελεί μέσο συγκοινωνίας, άθλησης και ψυχαγωγίας.
Η Ελλάδα, βέβαια, δεν είναι μια χώρα επίπεδη ώστε να ευνοείται η χρήση του ποδηλάτου. Όμως πολλές Ελληνικές πόλεις είναι επίπεδες. Μεταξύ αυτών και το Περιστέρι στο μεγαλύτερο μέρος του, αλλά και μεγάλο τμήμα των Δήμων της Δυτικής Αθήνας.
Το ποδήλατο θα μπορούσε να είναι και για τους Περιστεριώτες εκτός από μέσο άθλησης και ψυχαγωγίας και το πιο γρήγορο μέσο μεταφοράς σε συνδυασμό φυσικά με τα άλλα μέσα μεταφοράς και κυρίως το μετρό. Και έτσι αντί να περιμένει κάποιος στην στάση του λεωφορείου για να πάρει το μετρό θα μπορούσε με το ποδήλατό του να έχει φθάσει στον Άγιο Αντώνιο. Το ίδιο, αν πηγαίνει κάποιος με το Ι.Χ. στο μετρό που επιπρόσθετα επιβαρύνεται με πολύ χρόνο προκειμένου να βρει να παρκάρει.



Υπάρχει μελέτη για δίκτυο ποδηλατοδρόμων Δυτικής Αττικής.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η μελέτη του καθηγητή του Πολυτεχνείου
κ. Θάνου Βλαστού για την κατασκευή ποδηλατοδρόμων. Στη συζήτηση που είχα με τον κ. Βλαστό μου ανέλυσε λεπτομερώς πως θα συνδεθούν οι Δήμοι της Δυτικής Αθήνας. Η μελέτη αυτή ολοκληρώθηκε το Οκτώβριο του 2003 και έγινε για λογαριασμό του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών. Στη μελέτη αυτή συνέβαλε και ο ΑΣΔΑ.
Μεταξύ των άλλων προτείνεται η δημιουργία δικτύου κορμού ποδηλάτου στη Δυτική Αθήνα με κύριους στόχους:
Την προσπέλαση των σταθμών μετρό στον Άγιο Αντώνιο και στην πλατεία Εσταυρωμένου στο Αιγάλεω.
Την ενοποίηση των δήμων Αιγάλεω, Περιστερίου, Ιλίου, Αγίων Αναργύρων.
Τη σύνδεση βασικών πόλων της Δυτικής Αθήνας όπως το γήπεδο του Αιγάλεω, τα ΤΕΙ, το κέντρο του Αιγάλεω, το γήπεδο του Ατρομήτου, το κέντρο του Περιστερίου, η πλατεία της 28ης Οκτωβρίου, το κέντρο Ιλίου, ο πύργος Βασιλίσσης.



Πρόταση για δίκτυο ποδηλατοδρόμων στο Περιστέρι

Η διοίκηση του Θ. Δημητρακόπουλου μέχρι το 2002 είχε την πρόνοια να κατασκευάσει στο Περιστέρι πολλά χιλιόμετρα ποδηλατοδρόμων, ενώ ο Παχατουρίδης δεν πρόσθεσε ούτε ένα μέτρο. Οι δρόμοι που κατασκευάστηκαν τότε με ποδηλατόδρομο είναι:
Μεγάλου Αλεξάνδρου,
Αιμ. Βεάκη,
Τρώων,
Φιλικών,
Σφακίων,
Υπάρχει ακόμα ο πεζόδρομος της οδού Κρέσνας που εύκολα μπορεί να λειτουργήσει και ως ποδηλατοδρόμος.
Με κάποιους περιορισμούς ως προς το ωράριο θα μπορούσε να ενταχθεί και η Εθνικής Αντιστάσεως.
Έτσι, το Περιστέρι είναι από τους Δήμους με το μεγαλύτερο δίκτυο κατασκευασμένων ποδηλατοδρόμων στην Ελλάδα.
‘Όμως, οι ποδηλατοδρόμοι αυτοί σήμερα δεν αξιοποιούνται και κάποιοι χρησιμοποιούνται ως χώροι στάθμευσης.
Πρέπει οι παραπάνω δρόμοι να συνδεθούν μεταξύ τους για την δημιουργία δικτύου ποδηλατοδρόμων στο Περιστέρι. Το δίκτυο αυτό πρέπει να περνάει από το σταθμό του μετρό στον Άγιο Αντώνιο, από το νέο σταθμό μετρό στην Ευαγγελίστρια και να συνδέεται με τους άλλους Δήμους της Δυτικής Αθήνας σύμφωνα με τη μελέτη του καθηγητή Θάνου Βλαστού.
Οι δρόμοι επί των οποίων θα πρέπει να κατασκευαστούν διάδρομοι για ποδήλατα ώστε να ενοποιηθεί το δίκτυο ποδηλατοδρόμων Περιστερίου είναι:
Η Τζών Κένεντυ στο τμήμα της από Αγία Τριάδα έως Κρέσνας.
Η οδός Ακροκορίνθου και η Καραθεοδωρή έως την Εθν. Αντιστάσεως
Η Οδός Κύπρου
Κάποια μικρά τμήματα δρόμων σε διασταυρώσεις για την σύνδεση των ποδηλατοδρόμων, όπως η σύνδεση Κύπρου με Φιλικών και Τρώων-Αστρους με Κύπρου.
Με την κατασκευή ποδηλατοδρόμων στους παραπάνω δρόμους και την ενοποίηση του δικτύου το Περιστέρι θα έχει το μεγαλύτερο ολοκληρωμένο δίκτυο στην Ελλάδα. Το κόστος δεν είναι μεγάλο για το επίπεδο του Δήμου Περιστερίου, ενώ μπορούμε να διεκδικήσουμε ενισχύσεις από Ευρωπαϊκά προγράμματα.



Πάρκιγκ για ποδήλατα στον Άγιο Αντώνιο

Για την διευκόλυνση όσων θέλουν να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατό τους πρέπει να δημιουργηθεί από το Δήμο χώρος στάθμευσης για ποδήλατα στον Άγιο Αντώνιο και στου δύο νέους σταθμούς μετρό Ο χώρος αυτός πρέπει να είναι προστατευόμενος. Όπως σημείωσα και πιο πάνω με το ποδήλατο έχεις φθάσει στο μετρό, ενώ οι άλλοι θα περιμένουν το λεωφορείο, η θα προσπαθούν να βρούν χώρο να παρκάρουν το Ι.Χ.

Να αγοράσει ο Δήμος 1000 ποδήλατα

Προκειμένου να ευαισθητοποιήσει του Δημότες του ο Δήμος Περιστερίου μπορεί να αγοράσει 1000 ποδήλατα που θα τα παραχωρεί σε όποιον θα πηγαίνει με το ποδήλατο στο σταθμό του μετρό. Αλλά και να καθιερώσει τη δωρεά ποδηλάτου σε βραβεύσεις μαθητών της πόλης.
Τα μέτρα αυτά θα βοηθήσουν στην προβολή του ποδηλάτου ως μέσου μεταφοράς. Το κόστος αυτών των μέτρων είναι εφικτό για το Δήμο Περιστερίου. Και για να γίνει περισσότερο κατανοητό το κόστος αγοράς των ποδηλάτων σας λέω ότι θα κοστίσουν τα 1000 ποδήλατα όσο μία συναυλία.
Θα είναι ένα καλό ξεκίνημα για την προβολή του ποδηλάτου!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου